FANDOM

Император Арктурус Менгск е измислен персонаж от Компютърната игра СтарКрафт Император на Теранският Доминион.

раса=Теран пол=Мъж години=43 принадлежност=Конфедерацията,Синовете на Корхал, Доминиона длъжност=Проспектор,Водач на Синовете на Корхал,Иператор на Теранският Доминион

Биографични данниРедактиране

Арктурус е син на Ангъс Менгск сеноатор в Кофедеративният Сенат представител на Корхал.Още от малък Арктурус мечтаел да бъде велик водач.Известно време е бил в армията и се е издигнал до ранга Полковник.Разочарован от Конфедерацията и армията им той напуска и става много успешен проспектор в крайните светове на Конфедерацията.

Политически дейностиРедактиране

Импулсивният му баща Ангъс обявява война на конфедерацията и прогонва всичките им предствители от Корхал.Разтревожен и засрамен от постъпката на баща си той не предполагал че всичко ще завърши с ужасяващото отмъщение на Конфедератите завършващо с тройното убийство на Баща, Майка и Сестра който са били обезглавени.Главата на Ангъс Менгск никога не била намерена.Това действие събудило нещо в главата на Менгск което в последствие го превръща в най-опасният враг на правителството и ситемата.

Пробуждането на БунтаРедактиране

Арктурус Менгск се прибира на Корхал и става водач на бунта подкрепян е близко от Умоджанският протекторат и по конкретно от неговият посланник Айлин Пастиор.Той помогнал за избирането на Менгск за генерал и водач.Генерала получава подкрепата на военните групировки който са били с баща му така съумява да събере армия от утайките на обществото с който смело напада много Конфедеративни инсталаций но той винаги бяга и е на път за да защити своят син Валериан който е нарочен за екзекуция.

Бунтовниците успяват да сложат ръка на Боен крайцер на Конфедерацията който е катастрофирал на Умоджа и не е могъл да се свърже с командването.Той е преименуван на Хиперион и малката армия се вмъква вътре.Колкото повече се разбира за връзките между Умоджа и Менгск толкова повече Конфедерацията се изправя на нокти и накрая исипва гнева си във вид на 1000 атомни бомби който се исипват на Корхал.Над 4 милиона Корхалци загиват в тази безмислостна атака.

Синовете на КорхалРедактиране

Менгск криейки се на тайна база в Протектората разпространява новини който вярва че ще му помогнат в битката.Той и тези който са с него се заклеват да сринат Конфедерацията.Наричайки себе си Синовете на Корхал обещават да сложат края на корупмираното правителство и на негово място да изградят управление което да се грижи за всички Терани в сектора.Бързо Синовете се превръщат в най търсените престъпници в целия сектор.Те удрят бързо точно и яросто това им донася безброй победи над Конфедерацията и восйската и.

Известно време след това те нападат Коплекса Фуджита на Виктор 5 когато открива Сара Кериган-Гоуст.Той я спасява от учените който експериментират с нея и Зергите.Евентуално я прави своя дясна ръка и втора в Синовете.Причината за атаката над комплекса е че разбира че един от трите гоуста виновни за смъртта на роднините му.

Скоро след това Кериган убива един от тези гоуста примамен на Хиперион от Менгск.

Арктурус води Кериган на Тарсонис за да нападнат основната база за убочение на Призраци(което ще създаде много публичност за организацията му).Той искал и тя да убие още един от Гоустовете.Атаката е пълен провал Синовете почти са заличени.Но сара успява да убие майор Рум нейният бивш инструктор този който я е тероризирал успява да залови и гоуста на Менгск а академията е унищожена.Менгск собственоръчно убива безпомощният гоуст със хладнокръвие.След това казва на Кериган че тя е била третият гоуст най-важният тя е отрязала главата на баща му но решава че тя е полезна и я оставя жива.Нейната лоялност към него стига пределната си височина.

Атаката донася желаната публичност на Синовете на Корхал и те стават част от репортажите на Майлък Либърти.Тачен от радикалите като мечтател, утопист и патриот, Конфедератите го описват като умопобъркан и самозабравил се лунатик също така и терорист.Това са новините който под контрола на Конфедерацията.

Зергите на СараРедактиране

Любопитството на Менгск относно зергите го отвежда до граничният свят Чау Сара който скоро е превзет от тях.Силите му са бързо разпръснати от Ескадрон Алфа.

През декември 2449 Синовете на Корхал на Менгск се появява на другата планета в системата Мар Сара точно когато конфедерацията арестува местната милиция за да спре контраатаките срещу Зерг.Менгск се оказва в позицията на единственият който ще се изправи срещу заплахата.Той предлага услугите си на Колониалният Магистрат(Играча) за евакуацията на планетата и колонийте.

Преди да напуснат орбита Менгск особождава колониалният Шериф Джеймс Рейнър от конфедератският кораб затвор в орбита.След това го използва да поведе отрят д инсталацията Якобс.Там Рейнър открива затворени Зерги но Менгск ги е виждал и преди и не е изненадан от експериментите.Рейнър е пратен там за да се добере до важна технология и Дата диск.След това Колониалната милиция на Мар Сара става част от Синовете на Корхал.Под водачеството на Капитан Джеймс Рейнър и Бившият Магистрат повишен в Командир.

Генерален подаръкРедактиране

Слдващата спирка на Менгск е Антига Праим където колонистите са готови за открито въстание срещу Конфедерацията.Но Конфедерацията също знае това и е изпратила голяма бойна част от Ескадрон Алфа за да подтиснат въстаническите намерения.Изпратени са Менгск и Рейнър който за първи път се срещат лично Кериган по късно убива командващият офицер след което заедно а Антиганците побеждават бойната част на Алфа.

Водача на Ескадрон Алфа генрал Едмънд Дюк не може да помогне на силите си защото флагманаът му Норад 2 е свален от зергите.Менгск и Рейнър пращат силите си за да го спасят убеждават го да се присъедини като му обещават място в правителството.Още по голяма полза от Дюк има защото след него тръгва Ескадрон Алфа а и той помага за разчитането на даннитя от Якобс който съдържат плановете за Транспланетарнен Псионичен Вълнов Генратор или просто Пси Емитър.Пнеже данните са декодирани чак след като Дюк се присъединява има голяма вероятност той самият да ги е кодирал в самото начало.

Местонахождението на Менгск е компрометирано и голяма част от Ескадрон Делта е пратен да се справи с него и силите му.Те си правят база в защитният му периметър.Менгск решава че е време да ползва емитъра за отмъщението си срещу Конфедерацията.Сара Кериган се промъква в базата им и активира устройството с психичните си способности.Скоро Зергите прихващат сигнала и разбиват блокадата на Делта което позволява на Синовете и съюзниците им да се измъкнат.

Скоро след това се появява Протоската флота и изпепелява планетата.

Велика Власт .... и ПредателстоРедактиране

Арктурус Менгск е буквално на пътя към победата си.Със силна армия зад гърбът си и Пси Емитърите на разположение той е непобедим но за да победи трябва да удари сърцето на конфедерацията Столицата Тарсонис(той е нападал много символични цели на планетата като например Академията за Гоустове и Паломбо Валей Плант управлявана от фамилията Терра). Въпреки че Тарсонис е бил нападан и преди никога досега не е падал.Но защастие на Менгск Дюк е защитавал планетата в над 30 големи битки и познава защитите отвътре и отвън.

Плана на Дюк е да нападне централната орбитална платформа за да позволи проникването на малка ударна група на планетата.

Меnгск смята да използва емитърите за да срине конфедерацията н оне счита за необходимо да уведоми Кериган и рейнър и така ги очуждава от себе си.

Но въпреки това Кериган остава вярна и изпълнява следващите му налудничави заповеди за защити главният Кошер на Зергите от пристигналият Протоски флот под командването на екзекутора Тасадар.Кериган знае че те са тук да заличат зергите но следва заповедите на Менгск и застава на пътя им.Менгск нарежда оттеглянето на флота от тарсонис въпреки протеста на Рейнър.

След загубата на Кериган Рейнър Командира и хората им напускат синовете на Корхал и открадват кораба им Хиперион формират своя бунтовническа група на име Ездачите на Рейнър.Преди да избягат Менгск и Дюк активират основаната защита на Тарсонис Йонното оръдие и за да се спасят рейнър и хората им разрушават оръдието.

КоронацияРедактиране

Синовете на Корхал стават Теранският Доминион Менгск се самокоронясва за император и обявява Корхал за престолен град.Всички колоний на Тераните в Копрулу са обединени под единна суверенна власт за първи път в историята.Със Дюк до него никоя от по силните милиций в сектора не посмява да му се противопостави.

Към него се обръщат както Император Менгск 1 така и Император Арктурус.Логиката диктува да се казва император Арктурус 1 от рода Менгск.

Речта за коронацията(пусната по Вселенската Новинарска Мрежа):Редактиране

Приятели Терани аз идвам в този момент да осветля част от нещата който се случиха през изминалите дни.Нека никой човек не успорва важноста на това време.Докъто се избивахме помежду си водени от жалко съперничество и от общата ни история по велик конфликт надвисна над нас заплашвайки да срине всичко което ние сме постигнали.Време е за нас като наций и индивиди за оставим настрана нашата ярост и проблеми и да се обединим.Непобедима война е надвиснала над нас и ние трябва да намерим опора на по високо иначе ще бъдем отнесени от потопа.

Конфедерацията я няма вече.Каквито и лъжливи устой и защита тя да е предлагала сега е само фантом спомен.Сега когато враговете ни са оставени на мира към кого ще се обърнете за защита?Унищожението оставено от Извънземните нашественици е показателно само по себе си.Видахме нашите домове и общини унищожени от пресметливите удари на Протосите. От първо лице видяхме нашите близки и любими асимилирани от кошмарните Зерги.Колко то и да са безпрецедентни и неочаквани това са знаците на нашето време.

Времето дойде мой приятели Терани да се съберем под ново знаме .Във обединението лежи силата мнозина от дисидентните фракций вече се присъединиха.От многото ние ще изковем неделимо цяло което ще се прекланя само пред един трон.И от този трон Аз ще се грижа за вас!

От този ден нататък нека никой човек не прави война с друг човек.Нека никоя Теранска агентура не съзаклятничи срещу това ново начало.И нека никой човек не се обединява с извънземните сили.А за всички врагове на човечеството нека знаят да не ни се пречкат на пътя защото ние ще преминем през тях и ще наделеем.

Новият ДоминионРедактиране

Менгск скоро полочава Псионичен повик от Сара Кериган от вулканичната планета Чар.Той праща Дюк да я прибере но Ескадрон Алфа е победен от Зергите.

След като е подсилил армийте на Доминиона след като е обединил останалите войни на вече загубената Конфедерация Менгск се заема да подсили различни светове под негова грижа.Той въстановява столицата на Корхал- Августград който се превръща в най-добре охраняваният град на сектора.Със силно присъствие на Бойни крайцери в атмосферата за защита и голям брой ракети в покрайнините на града.Менгск си връща Дайлар 4 който е напуснат от Зергите след което започва да използва корабостроителниците в орбита който са били на Конфедерацията и ги зима за свойте крайцери.Накрая превръща Браксис в Крепост на Доминиона.

Междувременно Менгск се опитва да залови престъпника Алан Шезар.

След смъртта на Овърмайнда той заповядва да се установи карантинна блокада на Айур.

Когато финалната битка приключва и Протосите и Зергите се скитат в сектора му остава само да се чуди какво ще стане с неговата бивша дясна ръка.

Обединеният Земен ДиректоратРедактиране

Менгск е изградил невероятни защити около Корхал но когато пристига Експедиционната флота на ОЗД тя не само превзема Корхал но и срива неговият личен дворец.Той се опитва да избяга на борда на флагмана си Норад 3 но пътя му е срязан от силите на ОЗД.Адмирал ДуГал го заплашва с екзекуция заедно с висшите му офицери.Изненадващо се появява Рейнър с Хиперион и спасява своя враг оставяйки ДуГал безмълвен.

Рейнър и Менгск избягват на Айур където алианса между Рейнър и Преатора Феникс процъвтява скриват се в конаден център близо до Уорп Гейта.За да са по сложни нещата в оконоста има доста Зергски родове който стоят спокойно до активирането на Уорп Гейта.В усилията си ОЗД атакува конадния център и в крайна сметка го унищожава но Рейнър и Менгск избягват в совалка през вратата която след тях избухва ниезвесно е къде са отишли.На всичкото отгоре Зергите атакуват и ДуГал се сблъсква с предателство от собствените си редици.

Менгск е сложен в Крио стазис и когато се събужда се оказва във владение на Кралицата Кериган която е сключила Алаинс с Рейнър и Феникс.Менгск е адски бесен на Кериган.В опита си да я убие я прави много по силна.Тя иска услуга от него той трябва да използва свойте Пси Емитъри за да и помогне да субере достатъчно сила за да срина Пси Дисруптора на ОЗД който пречи на контрола и.Той се съгласява да помогне ако тя му превземе обратно Корхал.Плана успява Дисруптора е унищожен и това е първият пирон в ковчега на флота на ОЗД но ще отнеме доста време на ДуГал за да го разбере.Въпреки че Менгск не вярва на Кериган дори за минута тя превзема Корхал който ДуГал прави своя столица.

Още едно предателствоРедактиране

Кериган с помоща на Феникс и Рейнър помита силите на ОЗД в Августград.След победата Дюк е пратен да направи база за операций в града и да установи контрол.Въпреки това Кериган и Дуран пускат унищожителна атака и унищожават базите на Дюк и Феникс докъто си почиват след победата.В атаката Дюк и Феникс са убити и това прави Менгск и особенно Рейнър много ядосани.

Кериган изоставя Менгск сред праха на безценният му Доминион.Тя иска той да е жив за да я види как се издига до висотите на силата си и той да помни че той я е направил такава.

Скорошни действияРедактиране

Менгск иска няколко услуги прави няколко отстъпки и успява да събере флот за финалната битка на платформата над планетата Чар.Той се съюзява с ОЗД и Протосите но неговият флот е пратен по дяволите след епична битка.Но той завършва с думите че "Винаги ще наблюдава и ще чака Кериган да се спъне и той ще е там".Той се връща на Корхал и започва да въстановява своя Доминион.

Менгск скрива своя син Валериан на затънтена планета след края на Родовите Войни.Той става активна част от Доминиона и е готвен за негов наследник.Обаче роднинската връзка никога не е потвърдена.

Менгск лично се занимава с обучението на Гоуста Нова и наблюдава използването на гас теразин за създаването на Спектри който да водят войната му срещу Освободителният Фронт на Копрулу.

В момента Менгск води агресивна политика срещу враговете си и главни опоненти са му Ездачите на Рейнър.

Външни препратки Редактиране

Also on FANDOM

Случайно уики